Inspired by Keiko Ogasawara’s autobiographical book “Makenaide!”, Keiko, me wo sumasete is a deeply moving character study powered by an unforgettable performance from rising star Yukino Kishii. Who needs speech when they have eyes as expressive as hers? Eyes that can either signify to her loving brother “I feel like being left alone right now”, or fill up with tears when experiencing human warmth and decency. Boxing, her coach reminds her, is about respect. Shot on gorgeous 16mm with razor-sharp precision and a deep sense of emotional truth, director Sho Miyake demonstrates this same sense of respect to tell this story of willpower put to the test.