In her sensitive and direct debut feature film, director Alauda Ruiz de Azúa examines the special situation in which young parents find themselves and depicts the challenges this poses for their relationship; she also explores the topics of absent fathers and the cross-generational role that women play as carers. Thanks to a marvellous cast, Cinco lobitos takes an undiluted and intimate look at the emotions that exist within families – emotions that are at times oppressive and at others painfully absent.
Born in Barakaldo, Spain in 1978, she studied directing at the ECAM film school in Madrid. Since 2007, she has combined a career in directing commercials with more personal work in short films which have to date screened in over 400 Spanish and international festivals and won more than 100 awards. Cinco lobitos is her debut feature film.