Born in Wellington, New Zealand in 1972, the director has developed a reputation at home for making innovative TV programmes about New Zealand’s artists and creative scene. His films, which focus predominantly on the topics of childhood, youth and coming of age, have already screened a number of times in Berlinale Generation, most recently in 2013 with Shopping (co-directed by Louis Sutherland) which won the Grand Prix of the International Jury in the Generation 14plus section.