Simon Liu is a film artist who seeks to build a lyrical catalogue of the rapidly evolving psychogeography of his place of origin in Hong Kong through alternative documentary forms, abstract diary films, multi-channel video installations, and 16mm projection performances. Liu’s work has been presented at film festivals and museums globally and will be in an upcoming solo program at the MoMA, New York. Liu is a 2019 Jerome Hill Artist Fellow, a teacher at the Cooper Union School of Art, and a member of Negativeland: an artist-run film lab in Brooklyn. Liu is currently editing his first feature film, Staffordshire Hoard.