The cinematographer, the editor and the actor carry the director on their hands.
The Czech director and screenwriter was born in 1994 and took a degree in film directing at FAMU in Prague. While studying, he wrote and directed several short films which screened at various international festivals and received two nominations for best student film at the Czech Lion Awards. Kdyby radši hořelo is his graduation film and his debut feature as a director.