Max Walker-Silverman’s gentle, laconic film is about contemplative introspection, the power of love and the depths of melancholy. Dale Dickey’s portrayal of Faye is a touching mixture of inner strength and fragility, which is also reflected in the impressive natural scenery and a delicate soundtrack.
He lives and works in rural Colorado where he grew up. A former community organiser and literary editor, he is an alumnus of the NYU graduate film programme. His short films have won a Support the Shorts Award at SXSW and the KODAK Vision Award as well as multiple National Board of Review student grants. A Love Song is his debut feature film.