The rushes show a Thelonious Monk who is in the grip of the violent factory of stereotypes from which he tries to escape.
The film becomes the crossing of this great artist, who would like to exist only for his music. And the portrait in hollow of a media machine as ridiculous as it is revolting.
Here is Thelonious going through the ordeal, at work, as if he had landed on a strange planet, where a portrait is being made that he cannot do anything about. Tired by the years spent undergoing this painful exercise.
“It brings tears to my eyes when I see the shit that my father was going through” T.S Monk Jr.
Born in 1972 in Paris, France. He studied art history and film. After making videos and short films, his first feature film L’afrance (2002) won the Silver Leopard at Locarno. His last film Félicité was shown at the Competition section of the 2017 Berlinale.