Two loving parents, a best friend and a lovely yard to play in. In Babs’ orderly world, even the wholesome, vegetarian meals are exemplary. One day, however, a cool cowboy guy arrives to stir up this idyllic existence. Babs’ grandpa from America fulfils his granddaughter’s deep desire to have a pet of her own when he gifts her Oink the piglet. While the pink whirlwind manages to charm everyone within no time, grandpa arouses suspicion. What overjoyed Babs doesn't know: the old man with the banjo has some unfinished business with the traditional sausage-king competition. In this puppet animation realised with a great attention to detail, lifestyles and generations collide, in a comedic romp with unexpectedly edgy potential.
Born in 1973. She directed the short animations Goodbye Mister de Vries and Munya in Me as well as on the 13-episode animation series Picknick with Cake, which won the prize of the Cinekid Kinderkast Fiction Jury, and on the 26-episode animation series Fox and Hare, which won the Cinekid Audience Award. Her first feature-length film, Oink, premiered in the 2022 Berlinale Generation, went on to screen at numerous international festivals and won three Golden Calves at the 2022 Netherlands Film Festival.