Born in 1985, the filmmaker, writer, actor and producer studied history of art. In her work, she seeks to explore the borders between film, text and fine art. She has published several books and wrote and directed the radio play “Wir haben keine Krise!” for Deutschlandfunk Kultur. She is co-writer of the film Als Susan Sontag im Publikum saß, directed by R.P. Kahl, which will be released in cinemas in 2022 and in which she played Germaine Greer. Schweigend steht der Wald is her debut feature film as a director.