Humankind and nature merge in a unique way in Michael Koch’s film. Powered by the congenial normality of its non-professional cast, his work follows the rhythm of the seasons with a tranquil conviction that is devoid of hysteria in spite of the circumstances – even if body and soul are fraught with tension. A jewel of a film.
Born in Lucerne, Switzerland in 1982, he studied at the Academy of Media Arts Cologne. His short films have been selected for over 100 international festivals. His graduation film Polar screened in the 2009 Perspektive Deutsches Kino and won prizes including the German Short Film Award. His debut feature film Marija premiered in competition at Locarno and went on to screen at festivals in Toronto, Busan, Angers and Göteborg. Drii Winter is his second feature film.