Perfectly rendered in wide-framed images and unobtrusively fluid camerawork, the violence is muted and more social and psychological than physical in this first feature directed by Natalia López Gallardo, who has worked as an editor with Amat Escalante, Lisandro Alonso and Carlos Reygadas. Her ensemble film mixes realism, dreams and metaphors in which all the characters experience varying degrees of loss and abandonment. Every day, family members are disappearing through the cracks in society. But those who are most damaged are the ones who have lost a sense of what it means to have a home.
The Mexican-Bolivian filmmaker, writer, editor and actor was born in La Paz, Bolivia in 1980. After studying film in Mexico, she edited films by Lisandro Alonso, Carlos Reygadas and Amat Escalante. Her short film En el cielo como en la tierra screened in the Semaine de la Critique at Cannes in 2007. She currently heads the Splendor Omnia post-production studio located near Mexico City. Robe of Gems is her debut feature film.