Guilt and trauma as triggers of personal and social “echoes” form the starting point for Mareike Wegener’s debut feature. The film crosses over into metaphorical territory when, in an attempt to free herself from the clutches of repetition, Harder confronts the mythological figure of Echo on the moor.
Born in Borken in Germany’s North Rhine-Westphalia in 1983, she studied audiovisual media at the Academy of Media Arts Cologne and documentary film directing at the New School in New York. She began making her own films as a writer, director and editor in 2005. In 2012, she founded the Petrolio production cooperative in Cologne with Hannes Lang and Carmen Losmann and has also been working as a producer ever since.