De Mabior’s search is accompanied by fear and doubt, not least when influential men retreat behind closed doors and she is sent away – just like she was when she was a child. Her very personal film provides an insight into a family biography that is intimately connected to the history of a country. The newly acquired freedom presents an enormous challenge for everyone.
The director received flowers for the successful premiere of her documentary film.
The South Sudanese filmmaker was born in Cuba in 1989 and is now based in Nairobi, Kenya. Her four short films have all screened at international festivals or have been presented in museums including the Durban International Film Festival and Cape Town’s Zeitz Museum of Contemporary Art Africa in South Africa, and the Pan African Film Festival in Los Angeles, USA. Her belief that the perspectives of African women are under-represented and undervalued makes her determined to create screen stories that will reach a wider audience. No Simple Way Home is her first feature-length documentary.