Based on S. Hussain Zaidi’s book “Mafia Queens of Mumbai”, and with superstars Ajay Devgn in the role of the boss and Alia Bhatt bringing her unforgettable all-singing, all-dancing rendition of Gangubai to life, Sanjay Leela Bhansali’s lavish blockbuster is an invitation to go back and enjoy cinema in a packed theatre on the largest screen possible, and get swept away by the images, music and passion.
The Indian filmmaker, screenwriter, composer, editor and producer has won numerous prizes during a career spanning three decades, this includes winning the Indian National Film Award five times. His novel adaptation Devdas premiered at Cannes in 2002; in 2008 he produced the opera “Padmavati” at the Théâtre du Châtelet in Paris. He has been composing the music for his own films since 2010 and is also a successful producer with his company Bhansali Productions.