The Nepalese director, screenwriter and producer began his career as a film critic. His debut feature film, Highway, premiered at the 2012 Berlinale and, in doing so, became the first Nepalese film to be invited to an A-list festival. His second feature, White Sun, screened at Venice, Toronto, Busan, Locarno and Rotterdam, won several awards and was Nepal’s official entry for the Oscars. He is a Berlinale Talents alumnus and has been a jury member at Locarno, Sydney and the Asia Pacific Screen Awards.