Ladies Only is a feminist portrait of modern urban women in India. This documentary provides insights into their views and approaches to life, their ambitions and their freedoms in a highly industrialised world predicated on wealth – but the film’s political dimension points far beyond Indian society. In passing, we experience the metropolis of Mumbai, its wild mix of cultures, languages and faces, and its colours that even seem to shine through the film’s stylish black-and-white images.
The Indian artist and filmmaker grew up in Mumbai. Between 2004 and 2008 she studied at the Srishti Institute of Art, Design and Technology in Bangalore where filmmaking became her primary medium. She recently completed the postgraduate programme in film and media art at the Academy of Media Arts Cologne. Her interests lie in non-fiction narratives and she experiments in documentary, art in public spaces, animation and writing. Her documentary Ships Outside My Window screened and won awards at film festivals around the world.