The renowned and multi-award-winning animal film specialist turned to the moving image at an early stage after first gaining experience in stills photography. As a producer, director and cinematographer, he has made more than 60 documentaries over 30 years as well as being involved in the shooting of feature films. His film Les animaux amoureux (Animals in Love) was nominated for a César for Best Documentary Film.
He began his career as assistant to the President of the Organisation Centrale des Camps et Activités de Jeunesse (OCCAJ). In 1971, he founded the Camera One feature film production company, of which he remains the owner. A former chairman of Air Littoral Holding, he was also chairman of LOSC Lille football club until 2017. He is currently a member of the Gaumont board and the Pathé management board. A producer and co-producer of numerous films, he is making his directing debut with Le Chêne.