Born in Paris, France in 1961, he studied literature and film. He has directed a dozen short films, organised and filmed a conference with the philosopher Gilles Deleuze, made three “documentary-fiction” essays for television and five feature films for the cinema. He is also the screenwriter and editor of all his films.