The director was born in Beek, the Netherlands in 1987. She first studied journalism, followed by liberal arts and sciences during which time she spent a semester at the Claremont Colleges in California. She then moved to Berlin to take a screenwriting course. Since then, she has worked in a number of roles on various short films. Her work focuses chiefly on gender. She is currently developing another short film and her debut feature film.