Journeying from Vienna to Andalusia, via salt flats overcast by mysterious shadows, Gastón Solnicki’s fifth feature film is a brilliant lesson in generosity. A classic comedy dominated by women which brings together actors and non-actors in a lively, fragmented story. Narrated by Mexican writer Mario Bellatin and filmed by Rui Poças, this is a subtle and witty homage to the Austrian capital that discovers bygone splendour in ordinary things.
The Argentine director and producer was born in 1978. He studied at the International Center of Photography in New York and subsequently film at the NYU Tisch School of the Arts. His second feature film Papirosen premiered in Locarno, won the Best Film Award at the film festival in Buenos Aires and was released in US cinemas. Kékszakállú won the FIPRESCI Prize for Best Film at Venice, where Introduzione all’oscuro was also presented. All his films have recently been acquired by MoMA.