Filmmakers Christos Passalis and Syllas Tzoumerkas, who previously collaborated as director and actor respectively on The Miracle of the Sargasso Sea, were both born in Thessaloniki in 1978. For this unique project, which initially saw the light of day as a museum installation in their native town, they have created an enigmatic, multi-character narration. As we wander through a blend of last century and contemporary Thessaloniki, we discover echoes of a lost, multi-cultural Eden and the intense pain that today’s inhabitants have inherited. If embraced, this is a shattering experience.
Born in Thessaloniki, Greece in 1978, he writes, directs and acts for both film and theatre. His debut feature film Homeland premiered in the Critics’ Week at Venice and went on to screen at international festivals. His second feature A Blast premiered at Locarno and was selected for over 80 festivals around the world. He is co-writer of the script for Argyris Papadimitropoulos’ 2016 film Suntan and of Ahmad Ghossein’s 2019 film All This Victory. In 2019, his own film The Miracle of the Sargasso Sea screened in Panorama.