In Natalia Sinelnikova’s feature film debut, the microcosm of the high-rise provides the setting for a timeless dystopian experiment. At the film’s centre is the power of fear – a self-replicating system that can shatter social cohesion, and has long dictated current social and political discourses.
Born in Leningrad (now Saint Petersburg), the former Soviet Union in 1989, she emigrated to Germany with her family at the age of seven. In 2013, she graduated with a bachelor’s degree in cultural studies with a focus on photography and theatre from the University of Hildesheim, going on to study film directing at the Film University Babelsberg Konrad Wolf. Her graduation film Trauerweiden (Weeping Willows) had its world premiere at the Moscow Jewish Film Festival. The filmmaker is a member of the Jewish artists’ network Dagesh. Wir könnten genauso gut tot sein is her debut feature film.