The filmmaker was born in Israel in 1963. His documentaries use a social and historical perspective to focus on today's Israel. He has won numerous national and international prizes including Israel’s Ophir Award. He currently leads the documentary filmmaking programme at the Steve Tisch School of Film and Television, Tel Aviv University. He is also founder and editor of “Takriv”, an online magazine dedicated to documentary film.