Abracadabra, the coin is gone. Abracadabra, there it is again. The second part is the tricky one. Things have a way of vanishing on their own – just like the local industry and the jobs on the Greek island of Euboea. If Vicky could magically bring those back, her big brother Yorgos would not have to disappear. For one entire day, she never leaves his side, faintly hoping to still find the right magic spell.
The screenwriter and director was born in Thessaloniki, Greece in 1978. She studied drama and theatre arts at the city’s Aristotle University and film directing at the University of Texas in Austin. Her work focuses on female character studies and explores their hidden emotional landscapes and diverse forms of violence. Her short film Calling was selected for the 2018 Texas Filmmakers’ Showcase; I Am Mackenzie won the Texas Shorts Jury Award at the 2019 SXSW. To Vancouver is her first film set in her Greek homeland.