“The Turgot is not a country club,” the school's principle warns, welcoming the newcomers, “here, we don't give in, and we don't give up.” In the middle of Paris, young people are trained to become professional dancers and, at the same time, they are prepared for their A levels. That's the deal. The training motivates, strengthens and allows the students to surpass themselves, including overcoming setbacks. Everyone brings his or her own story: complex family relationships, problems in the social environment and in school. Through dance, the students learn to translate their experiences into physical energy. The intimately immersive camera interweaves explosive movement with moments of reflection. There are injuries and deficits, but also hopes, dreams and inner transformations.
Born in Saint-Remy in France, the filmmaker studied literature at the Sorbonne in Paris and received a degree in media and communication. Between 1985 and 1997, he worked as a foreign correspondent for the French radio network RTL in China, Afghanistan, Somalia, Iran and Israel. He was a radio journalist for RTL, Canal+ and TF1 until 2010. He has been making documentaries with Alban Teurlai since 2004.
Born in Brou-sur-Chantereine, France in 1977. After briefly studying cinema at the University of Paris VIII, he first worked as an assistant editor at a film and advertising company and then spent ten years as a freelance editor of short films, music videos and promotional films. He has collaborated with Thierry Demaizière on television reports and documentaries. In 2010, the two founded the Falabracks production company.