Outwardly, Ruby leads a life just like any girl her age. However, the 15-year-old has to invest a great deal of energy to maintain this appearance. One morning, surprised by her period, she is confronted with a well-known emergency: While she urgently needs tampons, her mother, who is struggling with financial problems, hasn’t put this, of all things, on her shopping list. Ruby begins each new day somewhere between improvisation and shame, and increasingly finds herself in over her head.