The director grew up on the island of Aruba. After completing school in the Caribbean, she moved to the Netherlands and took a degree in audiovisual arts at the ArtEZ University of the Arts in Arnhem. Her debut documentary, Deal With It, won several international awards. In 2019, she won the Golden Calf at the Netherlands Film Festival for Daddy and the Warlord. Alongside her work as a filmmaker, she is programmer of the short film programme at the International Film Festival Rotterdam and co-founder of the “framing of us” initiative which aims to decolonise the documentary film industry.