What are the things that define identity, and what are children and grandchildren given to take with them on their journey through life? What role does language and speech play, and what happens when a language is prohibited from being spoken? A poetic exploration of the filmmaker’s Indigenous origin and mother tongue. The setting and starting point is an audio recording that the filmmaker’s mother once made with her own mother – in an attempt to learn the almost forgotten Pechanga language from her.