The British director was born in 1973 and began directing short films in the early 1990s. After a long hiatus from filmmaking during which he created culinary soundscapes with The Sonic Catering Band, he returned to film in the early 2000s and made his first feature, Katalin Varga. Alongside further short and feature films, he has also written radio plays and has made a concert film for Björk, which he co-directed with Nick Fenton.