It relates to Grace Ndiritu’s wider art project “Healing the Museum,” which serves as a platform for a dialogue between differing ideas of viewing the world through the lens of both postmodernism and modernism. Working from the assertion that museums and cinemas are dying, Ndiritu sees shamanism as a way to re-activate the dying art and cinematic space as a space for sharing, participation, and ethics. From prehistoric to modern times the shaman was not only the group healer and facilitator of peace but also the creative; the artist and filmmaker.
Grace Ndiritu is a British-Kenyan artist whose artworks are concerned with the transformation of our contemporary world. Her work has been featured in international magazines and is housed in museum collections such as the Metropolitan Museum of Art, New York and the Modern Art Museum, Warsaw. Her writing on art and politics has been published in her nonfiction book “Dissent Without Modification” (Bergen Kunsthall, 2021), in Whitechapel Gallery: Documents of Contemporary Art, and in the “Paris Review,” among others.