If from Every Tongue It Drips explores both literal and figural translation as multiple ways of looking, embedded within the filmmaking process, conducted through a call and response exchange of sound, text, and image between Montreal, Batticaloa, and the Isle of Skye.
Sharlene Bamboat is a moving image and installation artist based in Tio’tia:ke (Montreal). Her practice often engages with translation, history, and music, uncovering sensory and fractured ways of knowing. She regularly collaborates with artists, musicians, and writers to animate historical, political, legal, and pop-culture materials. Bamboat’s work has been exhibited internationally, including at the International Film Festival Rotterdam, Art of the Real, New York, Mantiq of the Mantis, Lahore, the Sharjah Film Platform, Mercer Union, Toronto, and Henry Art Gallery, Seattle.