The film is based on interviews with inhabitants of Nagorno-Karabakh made in 2007, in a time between two wars. As in their earlier works shown in Forum Expanded, Ayreen Anastas and Rene Gabri work with different layers of time: In the past they edited and presented their films live. Here they use the temporal distance to re-evaluate old footage.
Harking back to Straub/Huillet's and Pier Paolo Pasolini's engagement with Johann Sebastian Bach's compositions they experiment with the possible effects of his music.