First-time filmmaker Lê Bảo has composed a delicate, sensory meditation that conjures up many a thought in the viewer’s mind. Raw, intimate fears about isolation and survival. Questions such as: are humans really so superior to fearful, naked animals, bound as we are to turning around in circles, whether in small cages or around the globe? As he lays bare our judgmental selves, Lê Bảo instinctively echoes such tragically relevant issues as the betrayal of the promises of globalisation and emigration. But he also acknowledges humankind’s craving for tenderness and beauty. A visionary and uncompromising new voice in Asian and international cinema.
Born in Vietnam in 1990, his interest in cinema began as a little boy looking through the small window of his house by the river in the slums of Ho Chi Minh City. He later learnt about cinema by watching foreign language films on his computer and became a cinephile. When he was 20, he borrowed an old camera and made his first short film. His short films Coal and Scent were shot in the area where he grew up. Vị is his debut feature film.