Qué será del verano takes little time in building momentum. Charles' dogs were only just playing in the river when the camera suddenly looks out of the window of a plane about to land in Yaoundé. The voiceover explains that Charles has a job at the embassy. He falls for a woman who is an expert on successful living and later meets her son, the member of a militia. Off we go again, over flooded dirt roads into the forest of the secessionists.
Is any of this true? It doesn’t matter. The way Qué será del verano shows such disdain for plausibility and zig-zags between Buenos Aires, Montpellier and Yaoundé is intoxicating. The lockdown that forbids such movements will come soon enough.
Born in 1986 in Comodoro Rivadavia, Argentina. He studied directing and works as a screenwriter and director. Qué será del verano is his second feature following his debut Una aventura simple (2017).