Like the titular spider’s web, the film has a perfect, fragile geometry. Set almost entirely in interiors, it is also an involuntary summary of the paradoxical age of the pandemic. The transition from one abode to another, and the energy that is released between one story ending and another beginning, puts the entire ensemble into an altered state of grace. This creates a sort of seductive jam session, replete with the evocative presence of totemic animals. It is, as they say at one point, “As if a secret force were holding everything together”. This weird magnetism comes from the Zürcher brothers’ organic writing and directing. Once again, framing, scale and deep focus are all essential elements of their cinematic language, while the editing orchestrates themes and figures at a relentless pace. This leads to constant formal tension between movements, gazes, sounds, colours and details, which all support each other as if part of a dizzying house of cards.
Marie Wilke was born in Berlin, studied at the ZeLIG School for Documentary, Television and New Media in Bolzano (Italy) and completed a degree in experimental media design at the University of the Arts Berlin. Since 2000 she has worked as a writer, director and editor of documentaries. She has screened her films at international film festivals and won prizes including the German Film Critic’s Award and the Carte Blanche prize of North Rhine-Westphalia. She also lectures on directing and content development at various film schools and institutes.
Born in Aarberg, Switzerland in 1982. Between 2002 and 2008, he studied philosophy, film and German philology at the universities of Bern and Zurich. From 2009 to 2014, he took a degree in film production at the German Film and Television Academy Berlin (DFFB). Together with his brother Ramon, he made his debut feature film The Strange Little Cat. In 2015, he participated in Berlinale Talents. The two brothers founded the Zürcher Film production company in 2017.