Taking part in the Berlinale for the second time, Céline Sciamma’s fifth film is a work of great intensity and maturity. Expressed via Claire Mathon’s luminous autumnal cinematography, the director’s gaze explores an important moment in the transition to adulthood with poetic precision. Once again, Sciamma examines the big questions in life from a resolutely female perspective. The power of memory and imagination are explored in a unique, emotionally resonant experience.
The director, who could not travel to Berlin, with a video message on the big screen.
Born in 1978, she studied French literature at Paris Nanterre University and then screenwriting at the film school La Fémis. Her debut feature film, Water Lilies, premiered at Cannes in 2007; her second, Tomboy, opened the 2011 Panorama and won the Teddy Award. Girlhood screened in the Quinzaine des réalisateurs at Cannes and won numerous international awards. Portrait of a Lady on Fire, her fourth feature film for which she also wrote the screenplay, premiered in competition at Cannes and again won numerous prizes, including the European Film Award for Best European Screenwriter.