Vadim gathers his courage and leaves his narrow, familiar square to face all the unknown that the world has to offer. In broad strokes and garish colours, he needs to process all the beauty and all the cruelty he encounters.
The Russian filmmaker was born in 1980 and graduated from the Grekov Art College in Rostov-on-Don with a diploma in painting. He is a self-taught animator and, since 2008, has worked as an independent animation director creating over 30 animation films. He has developed his own artistic language by mixing media, using a method of improvisation and challenging stereotypes. He lives in Moscow and, since 2013, has collaborated with his partner and wife, Nadezhda Svirskaia.