Born in Turkey, she grew up in Switzerland. She took a degree in German literature and film studies at the University of Zurich and then attended the Film Academy Baden-Württemberg. Since graduating in 1999, she has been working as a screenwriter and director with her films winning numerous international awards. She also writes columns, books and stage plays, and teaches screenwriting at the Zurich University of the Arts.