Tim Fehlbaum’s second feature Tides is a dystopian thriller. Unfolding at a breakneck pace and with visionary production design, the film muses on the consequences of exploiting nature and contains a warning about the possible fallout for humanity.
The Swiss director and cinematographer was born in Basel in 1982. While studying at the University of Film and Television Munich, he directed numerous music videos, worked as a cameraman and made the short film Für Julian which won the Shocking Shorts Award. His debut feature film Hell was selected by the Munich and Locarno film festivals, won several prizes including the German Cinema New Talent Award and was nominated for numerous others. On his latest film Tides, he worked with an international cast and Roland Emmerich as Executive Producer.