The Palestinian filmmaker and screenwriter was born one of nine children and grew up in the Jalazone refugee camp near Ramallah in the occupied West Bank. She first worked for the Palestinian Ministry of Culture before being accepted into the Egyptian Higher Institute of Cinema in Cairo. An emerging voice in Arabic documentary, her films focus on the evolving status of women and dissident artists in the Middle East. As I Want is her first feature-length documentary.