Pressure mounts inexorably in director Mia Mariel Meyer’s second feature film. In it, she describes a world dehumanised by capitalism, where the struggle for justice and integrity becomes the ultimate test.
Born in Braunschweig, Germany in 1981 to German-Finnish parents, she studied film and screenwriting in New York and in London where she graduated with a master’s in filmmaking from Goldsmiths, University of London in 2008. Returning to Germany, she began working in documentary and made news features. In 2012, she won a Grimme Online Award for her work as editor of the 140 Sekunden documentary programme. In 2014, she made the no-budget film Up the Stairs. The film premiered at the Hof International Film Festival in 2015 where it won a Special Mention.