Director Ronny Trocker’s second feature film is a subtle family drama that smoothly transitions between different perspectives of an event. What took place and what it means is thus shown to us in diverse ways and is continually expanded. As he zeroes in on the state of mind of individual family members, he reveals the fragility and potency of individual perception.
Born in Bolzano, he grew up in a small village in northern Italy. After completing school, he moved to Berlin and worked for several years as a sound engineer. In 2006, he took up a film degree at the Universidad del Cine in Buenos Aires, Argentina. In 2010, he returned to Europe to study at Le Fresnoy in Tourcoing, France. His work encompasses documentary, fiction and experimental short films and video installations and has been presented at festivals around the world. His debut feature film The Eremites premiered at Venice in 2016 and was nominated for the FIPRESCI Prize at the 2017 European Film Awards.