Since the presidential elections of August 2020, hundreds of thousands of people are refusing to look away. They are protesting non-violently and “loudly in silence” for a peaceful transfer of power in Belarus. Courage takes a look at this maelstrom, placing these three protagonists at its centre. Although painful to watch because of the way it calmly and patiently measures this mass movement’s fragile scope for action, this film also helps us understand why this resistance has become a matter of course for so many. And courage is what anyone who wants to survive – let alone live here – needs.
The director with the Nobel Prize Literature laureate and the Federal Government Commissioner for Culture and the Media.
Born in Belarus in 1989, he moved to Germany in 2012 to study film and television directing at the Kunsthochschule Kassel. His short film Lake of Happiness premiered at the Festival du Court Métrage in Clermont-Ferrand, won a number of prizes and was longlisted for a European Film Award. Courage is his debut feature-length documentary.