In his debut film, George Peter Barbari deconstructs the global myth that surrounds a masculine rite of passage. He has created a polyphonic film of formal clarity in which poetry and social reality painfully collide.
The Argentinian-Lebanese filmmaker was born in Orange County, California, USA in 1992 and grew up in Batroun, Lebanon. Death of a Virgin, and the Sin of Not Living is his debut feature film.