As in Let the Summer Never Come Again, it is the poetry of aimlessness that enables Alexandre Koberidze to make visible and narratable in cinema everything that we rarely perceive in the reality of our everyday lives. Get your lighters out because, as Gianna Nannini is allowed to sing so fervently in this gem of a film, the nights are indeed magical.
He was born in 1984 in Tbilisi, Georgia, where he studied micro economics and film production before relocating to Berlin to take a degree in directing at the German Film and Television Academy Berlin (DFFB). He has made several short films and the feature film Let the Summer Never Come Again which won international awards including the Grand Prix at the FIDMarseille.