Born in Moldova in 1991, she began training as an accountant when she was 16 but then quickly turned to photography. In 2011, she took up a degree in cinematography at the Academy of Arts in Chișinău. After graduation, she received a scholarship for the DocNomads Joint Master Degree in Documentary Filmmaking in Portugal, Hungary and Belgium. Her films, which particularly address social issues and aim to create a platform for discussion, combine a purely observational style with poetic elements focusing on human emotions.