Born in Bavaria, Germany in 1967, she has lived in Berlin since 1987. She worked as an assistant editor and director until 1995. In 1996, she took up a directing degree at the Film University Babelsberg Konrad Wolf. In 2001, she directed her multi-award-winning debut feature film The Days Between. Her second feature, Madonnas, premiered in the Forum and won the 2007 Hessian Film Award. In 2009, she founded the Madonnen Film production company and made her first documentary, 9 Lives, for which she won the Metropolis German Directors Award. Her work most recently featured in the Forum in 2014 with Daughters.