Bardia Yadegari and Ehsan Mirhosseini have written and directed a unique and surprising film. Political and visionary, tragic and desperately human, District Terminal ponders the present and warns us about the future.
The screenwriter and director was born in Kermanshah, Iran in 1980. He worked as an assistant sound recordist, researcher and screenwriter as well as a journalist for international media outlets including “The Guardian” before making his own films as a director. In 2016, he published his first book. His poetry has never been permitted to be published in Iran. He appeared as an actor and was also an assistant on Mohammad Rasoulof’s There is No Evil.
The screenwriter and director was born in Ahvaz, Iran in 1985. After studying film at the Iranian Youth Cinema Society in Tehran, he worked as a film critic before making his first short film, Picking the Grape, in 2007. He then worked as a screenwriter and assistant director. In 2015, he began collaborating with Bardia Yadegari. The pair has co-written four screenplays and co-directed the short film Unlimited Internet. Mirhosseini appeared in one of the main roles in There Is No Evil, the film by Mohammad Rasoulof which won the Golden Bear at the 2020 Berlinale. Mantagheye payani is his feature film debut as a director.