Pablo Alvarez Mesa, born in 1980 in Colombia, is a filmmaker and cinematographer working mainly in nonfiction. His award-winning films have played at international film festivals including Berlinale, IFFR, Visions du Reel, and Rencontres Internationales du Documentaire de Montréal. Alvarez Mesa is a Berlinale Talents and Canadian Film Centre alumnus and holds a BFA from Simon Fraser University and an MFA in Film Production from Concordia University.