After graduating from the University of Tokyo, he worked in the film industry for a few years before entering the graduate film programme at the Tokyo University of the Arts. His graduation film, Passion, screened at San Sebastian Film Festival in 2008. His 317-minute opus Happy Hour premiered at Locarno and went on to screen and win awards at numerous film festivals. Asako I & II was selected for the competition at Cannes in 2018. He also wrote the screenplay for Kiyoshi Kurosawa’s Wife of a Spy, which won the Silver Lion at Venice in 2020.